Diverse

Se, hvordan du kan oprette et ApS

0

Hvis du overvejer at stifte egen virksomhed, så er ApS måske den oplagte mulighed for dig. Selskabsformen har en ret lav startkapital og mange andre fordele, der gør det nemt og billigt at komme i gang. 

Hvad er særligt for et ApS?

ApS er en forkortelse for anpartsselskab, og det er en af de mest populære selskabsformer i Danmark. Populariteten skyldes bl.a., at selskabsformen rubriceres som et såkaldt kapitalselskab, hvilket medfører, at selskabet har begrænset hæftelse. Fordelen ved denne form for hæftelse er navnlig, at ejerne ikke hæfter personligt, dvs. med deres egen formue. Således er ejernes privatøkonomi og selskabets formue ikke forbundne, hvorfor ens egen formue er beskyttet i tilfælde af virksomhedens konkurs og lignende.


Som følge af den begrænsede hæftelse kan man ikke miste mere, end der er skudt ind i selskabet. En anden fordel ved ApS er, at oprettelse heraf kun koster 40.000 kr. i startkapital. Dette står fx i kontrast til oprettelse af et aktieselskab (A/S), der koster 400.000 kr. i startkapital.

Hvilke øvrige fordele er der ved at oprette et ApS?

Mulighed for flere ejere:

Et ApS kan være ejet af flere i forening. Således er det også nemt at overdrage anparter til medejere og nye investorer. Det medfører også en øget fleksibilitet, som bl.a. letter processen med at sælge virksomheden igen, hvis det skulle blive aktuelt.

Fleksibilitet i forhold til struktur

Ved at oprette et ApS kan man lave forskellige ejerstrukturer gennem holdingselskaber.

Selvstændig juridisk enhed

Selskabsskatten kan blive lavere, når man vælger ApS, som følge af at et ApS udgør en selvstændig juridisk enhed. 

Opret et ApS via Legal Desk 

Ved at gøre brug af Legal Desk kan du nemt og billigt oprette ApS. Du skal blot udfylde en formular online, hvortil du skal besvare nogle spørgsmål i relation til den juridiske dokumentation og registrering af dit selskab. Det tager som regel ikke mere end 10-15 min.

På baggrund af dine svar bliver dine selskabsdokumenter udarbejdet automatisk, og så snart du har betalt, får du adgang hertil. Efterfølgende skal dokumenterne underskrives af alle selskabets ejere enten i hånden eller digitalt gennem NemID eller MitID. 

Legal Desk står for at sende virksomheden til registrering hos Erhvervsstyrelsen. Herefter vil du modtage dit CVR-nummer. Vi sørger også for bekræftelse af selskabskapital samt øvrige registreringer, såsom registrering af moms/lønsum.

Dette skal være i fokus, når du vælger løvsuger

Previous article

Sådan finder man de rette smykker til kæresten

Next article

Comments