Hvad definerer en god reklame? Reklame og branding er noget, som skal fange øjet og skabe opmærksomhed øjeblikkeligt. En reklame skal give klar kommunikation, være nem at læse og så skal den helst også være mindeværdig. Hvis du mangler et nyt logo, plakat eller en reklamekampagne til dit brand, så læs med her.
Skab din egen visuelle identitet
Den reklame du laver skal gerne afspejle, hvem I er. Uanset om du ejer et websted, en shop eller en virksomhed, så er det vigtig, at reklamen afspejler jeres identitet.
Det kan for eksempel gøres med et catchy slogan, et mindeværdigt logo eller måske en animation. Det vigtigste er, at dit brand bliver genkendt gennem reklamefilmen.
Grafisk design kan kommunikere dit budskab
Medmindre du selv har god erfaring med animation, tryk eller webdesign, så kan det være udfordrende, at kaste sig ud i, at lave en reklame på egen hånd. Derfor bruger de fleste virksomheder en grafisk designer til skabe reklamen for dem.
En grafisk designer kan både designe webpages, skabe tryk, lave animationer, designe emballage og logoer for dig. Få mere at vide om grafisk design holstebro og, hvordan du kan få din reklame til at køre på skinner.
Appeller til din målgruppe
Uanset om du bare er på jagt efter et nyt logo, eller du vil lave en hel reklamefilm, så skal du tænke over din målgruppe. Målgruppen for Fætter BRs er for eksempel fuldkommen anderledes end Jem&Fix, og det kan du tydeligt se på logoet.
For at lave en god reklame, skal du først fastlægge, hvem din kundetype er. Når du kender kundetypen, så kan den visuelle del designes, så den appellerer til den målgruppe, som du gerne vil have opmærksomhed fra. Dette kaldes markedsføring gennem visuel kommunikation, og det er det, en god reklame kan gøre.
Comments